1. Modernizace počítačové učebny (č. 146)
Cílem inovace je vybudování moderní učebny informačních technologií prostřednictvím kompletní rekonstrukce stávající, technicky a ergonomicky nevyhovující učebny. Nová učebna bude navržena s důrazem na podporu digitální gramotnosti, rozvoj klíčových kompetencí žáků a implementaci moderních výukových metod. Přínosy aktivity:
• Zvýšení kvality výuky
• Podpora projektové a týmové výuky
• Zvýšení kapacity učebny
• Rozvoj digitálních kompetencí žáků
2. Modernizace jazykové a odborné učebny (č. 34, 19)
Inovace se zaměřuje na modernizaci dvou nově vzniklých výukových prostor, které budou sloužit pro výuku cizích jazyků a odborných ekonomických předmětů. Cílem je vytvořit moderní, funkční a podnětné prostředí, které podpoří aktivní zapojení žáků do výuky a rozvoj jejich jazykových i odborných kompetencí. Přínosy aktivity:
• Zvýšení efektivity výuky
• Podpora digitálních kompetencí žáků
• Flexibilní uspořádání učeben
• Zlepšení studijních výsledků
3. Modernizace učeben pro výuku přírodovědných a zeměpisných předmětů (č. 120, 131)
Inovace se zaměřuje na modernizaci dvou kmenových učeben, které slouží k výuce přírodovědných a zeměpisných předmětů. Cílem je vytvořit interaktivní a technologicky vybavené prostředí, které podpoří aktivní zapojení žáků, rozvoj jejich digitálních dovedností a zvýší kvalitu výuky prostřednictvím moderních metod. Přínosy aktivity
• Zvýšení interaktivity výuky
• Podpora digitálních kompetencí
• Zvýšení názornosti a atraktivity výuky
• Zefektivnění výuky
• Podpora týmové spolupráce a prezentace výsledků
4. Modernizace audiovizuální technologie v kmenových učebnách (všechny učebny ve staré budově)
Cílem této části inovací je zvýšit kvalitu výuky ve většině kmenových učeben prostřednictvím výměny zastaralých lampových projektorů za moderní laserové projektory s větší úhlopříčkou obrazu a výrazně lepší světelností a kontrastem. Stávající technika již neodpovídá současným požadavkům na obrazovou kvalitu, spolehlivost ani energetickou efektivitu. Přínosy aktivity
• Zlepšení viditelnosti a čitelnosti výukových materiálů
• Zvýšení komfortu výuky
• Podpora multimediální výuky
• Zvýšení technické úrovně učeben
5. Otevřený sdílený prostor pro výuku, relaxaci, komunikaci, konzultace, projekty (chodba před aulou)
Součástí modernizace školního prostředí je i vytvoření otevřeného, multifunkčního prostoru, který bude sloužit jako přirozené centrum pro neformální vzdělávání, relaxaci a mezilidskou interakci. Tento prostor vznikne úpravou části chodby a bude vybaven tak, aby podporoval nejen studijní aktivity, ale i duševní pohodu žáků. Přínosy aktivity
• Podpora neformálního učení a spolupráce
• Zvýšení wellbeingu žáků
• Rozvoj komunikačních a sociálních dovedností
• Využití moderních technologií
• Zvýšení atraktivity školy
6. Modernizace polytechnické učebny a studovny (č. 33, studovna)
Tato část projektu se zaměřuje na rozšíření možností výuky nejen v oblasti polytechnického vzdělávání a na podporu samostatného studia a týmové spolupráce prostřednictvím dovybavení stávající studovny a polytechnické učebny o notebooky a LCD panel. Cílem je vytvořit flexibilní a technologicky vybavené prostředí, které umožní efektivní využití digitálních nástrojů ve výuce i mimo ni. Přínosy aktivity
• Zvýšení dostupnosti digitálních technologií
• Podpora projektové a prakticky orientované výuky
• Rozvoj digitálních a technických kompetencí žáků
• Zvýšení využitelnosti studovny
Pevně věříme, že projekt bude schválen Radou Středočeského kraje a budeme moci na přelomu srpen/září vypisovat výběrová řízení na jednotlivé dodavatele.
Mgr. Martin Štorek