Ve třídě 1. B se uskutečnila tandemová výuka zaměřená na podnikání fyzických osob – živnosti. Hodinu vedly paní učitelky Jana Jakšová a Jaroslava Vůjtěchová, které připravily interaktivní program podporující spolupráci a samostatné myšlení.
Žáci pracovali ve skupinách na konkrétních úkolech, diskutovali o řešeních a hledali praktické souvislosti. Učitelky koordinovaly průběh hodiny, poskytovaly podporu a pomáhaly korigovat nesprávné informace. Po dokončení úkolů si skupiny vzájemně předaly poznatky, což vedlo k bohaté diskusi a rozšíření pohledu na téma.
Jak hodnotili hodinu žáci?
„Bylo skvělé pracovat ve skupinách a zapojit vlastní nápady,“ uvedl jeden ze studentů. Další dodal: „Tandemová výuka nás víc vtáhla do tématu než běžná hodina.“
Reflexe učitelek ukázala, že tandemová výuka je náročná na přípravu, ale přináší velký efekt. „Vidět aktivní zapojení studentů a jejich kreativitu bylo inspirující,“ shodly se obě vyučující. Společná koordinace jim umožnila pružně reagovat na potřeby studentů a zajistit dynamiku hodiny.
Tato zkušenost potvrdila, že tandemová metoda je efektivní cestou k rozvoji spolupráce, samostatného myšlení a praktického uplatnění znalostí.
Ing. Jana Jakšová, Ing. Jaroslava Vůjtěchová











