Na závěr školního roku jsme s žáky otestovali jejich znalosti francouzštiny netradiční formou – připravila jsem pro ně pátrací hru, během které museli prokázat, že se během roku opravdu naučili víc než jen základy.
Žáci měli dva důležité úkoly:
- Zjistit jméno ducha, který někde ve škole ukryl poklad.
- Najít místo, kam ho schoval.
Hra měla tedy jednoduchý cíl: najít poklad. Cesta k němu však vedla přes řadu výzev – žáci museli v areálu školy najít a splnit šest úkolů ve francouzštině. Každý splněný úkol jim přinesl jedno písmeno ze jména ducha. Zároveň hledali čtyři indicie, které napovídaly, kde se poklad nachází. A jak se duch jmenoval? Přece MERCUR.
Úkoly byly rozmístěny po celé škole a prověřily, zda žáci umí spolupracovat a rozumí zadáním ve francouzštině. Pro první úspěšnou skupinu v cíli skutečně čekal malý poklad.
Hra se žákům líbila. Člen vítězného týmu, Martin Bečvář z 1. A, ji hodnotil takto: „Naše francouzská únikovka byla skvělým zážitkem! Procházeli jsme školou, hledali indicie a luštili hádanky ve francouzštině, což bylo nejen zábavné, ale i poučné. Hra nás zavedla až na školní zahradu, kde jsme nakonec objevili poklad. Celá aktivita byla perfektně připravená, týmová spolupráce fungovala skvěle a všichni jsme si to moc užili. Děkujeme za super dobrodružství!“
Hru si užila i Klara Pločková z 1. L, i když její tým nevyhrál: „Hra byla super, zabavilo nás to na dvě hodiny. Určitě bych si to ráda zopakovala i příští rok.“
Já moc děkuji svým francouzštinářům z prvního ročníku, kteří mě k této hře motivovali svým celoročním přístupem k francouzštině – a nakonec si ji opravdu skvěle užili.
Ing. Hana Jonáková