V úterý se španělštináři z 2. ročníků zúčastnili akce věnované španělské kultuře. Program byl bohatý a rozmanitý a každý si našel něco, co ho zaujalo.
Akce začala energickou ukázkou flamenka, kde tanečníci předvedli své dovednosti v rytmických pohybech a výrazném tanci. Následovala hudební část, kde se představili hráči na kytaru a cajón. Melodické tóny kytary doprovázené rytmickými údery na cajón vytvořily nezapomenutelnou atmosféru. Žáci měli možnost si nástroje vyzkoušet a naučit se základní techniky. Během této hudební části zazněly různé španělské písně typické pro oblast jižního Španělska doprovázející právě tanečníky flamenka. Velmi zajímavá byla ukázka práce s vějířem, hůlkou a šátkem. Tanečníci předvedli, jak tyto rekvizity využít v tanci a jak s nimi elegantně manipulovat. Žáci si mohli vyzkoušet různé techniky a naučit se základní pohyby.
V rámci akce byla také představena španělská literatura. Žáci se seznámili s významnými autory a jejich díly. Zábavné bylo také skládání interaktivní mapy Španělska, kde žáci měli za úkol umístit jednotlivé regiony na správná místa a naučit se něco o geografii a kultuře každého z nich.
Součástí programu bylo také rozpoznávání čtyř úředních jazyků Španělska: španělštiny, katalánštiny, galicijštiny a baskičtiny. Byly jim představeny základní fráze a rozdíly mezi těmito jazyky.
Na závěr akce proběhlo vyhodnocení dotazníků, které žáci průběžně vyplňovali. Dotazníky obsahovaly otázky týkající se jejich zážitků a nově nabytých znalostí. Celý program byl zakončen ochutnávkou tradičních španělských tapas. Žáci měli možnost ochutnat různé druhy malých pokrmů, které jsou typické pro španělskou kuchyni.
Akce o španělské kultuře byla pro žáky 2. ročníku skvělým zážitkem, který jim přiblížil bohatou a rozmanitou kulturu Španělska a některé třeba namotivoval k tomu, aby se této kultuře ještě více přiblížili.
Mgr. Martina Štefanová Viková











